Αρκετοί είναι εκείνοι, ακόμα και «πιστοί», που περιφρονούν την Παλαιά Διαθήκη. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι πρέπει να αφήσουμε την Παλαιά Διαθήκη και να αρκεστούμε στην Καινή, επειδή όπως λένε βρίθει από πολλά παραδείγματα προς αποφυγήν.
Είναι όμως έτσι; αφού ο ίδιος ο Χριστός δεν απορρίπτει το παρελθόν; Τρανταχτό παράδειγμα το περιστατικό της Μεταμορφώσεώς του, όπως και σε πολλά χωρία κάνει αναφορά στα πρόσωπα της Παλαιάς Διαθήκης. Είναι τελικά η Παλαιά Διαθήκη ένα βιβλίο που αφορά κυρίως τους Εβραίους;
Γράφει ο Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλουπόλεως κ. Ιερεμίας Φούντας, ότι η Παλαιά Διαθήκη μιλάει για την προετοιμασία της ανθρωπότητας για τον ερχομό του Χριστού· η Παλαιά Διαθήκη, είναι η βάση της Καινής Διαθήκης, αν απορρίψουμε την Παλαιά Διαθήκη απορρίπτουμε και την Καινή, γιατί αυτή είναι συνέχεια της Παλαιάς με την σάρκωση του Υιού του Θεού, τη Γέννηση του Ιησού Χριστού. Η Εκκλησία μας στηρίζεται στη διδασκαλία των Προφητών (στην Παλαιά Διαθήκη) και των Αποστόλων (στην Καινή Διαθήκη). Την Κυριακή της Ορθοδοξίας διακηρύσσουμε: «Οι Προφήται (δηλαδή, η Παλαιά Διαθήκη) ως είδον, οι Απόστολοι (η Καινή Διαθήκη) ως δίδαξαν… Ούτω φρονούμεν ούτω λαλούμεν»! ότι με την Παλαιά Διαθήκη και μάλιστα κατά την χριστολογική της ερμηνεία είναι ζυμωμένη όλη η λατρεία μας και αυτή η εικονογραφία μας· επομένως είναι αδιανόητο ως Ορθόδοξοι να μιλάμε περιφρονητικά για την Παλαιά Διαθήκη. Οι Άγιοι Πατέρες θεωρούν την Παλαιά Διαθήκη Θεία Αποκάλυψη, γιατί είναι Βίβλος Ιερά.