Χτές βράδυ μιά είδηση ακατανόητη μας ήρθε. Μιά είδηση ασύλληπτη. Ο Γέρο - Παλαμάς πέθανε. Είχαμε ξεχάσει πως ήταν θνητός. Τρέξαμε αμέσως στην οδόν Περιάνδρου. Εκεί βρήκαμε τόν Αγγελο Σικελιανό αναστατωμένο κι αυτόν. Δέν ακούονταν άχνα. Άφωνοι όλοι κοιτάζαμε τό γεροντάκι νά κοιμάται καί περιμέναμε ώρες ορθοί κοντά του. Τί περιμέναμε;.. Ίσως τη γνώριμη λάμψη των ματιών του κάτω από τά πυκνά χαμηλωμένα φρύδια του... Μά τίποτα πιά. Τό μυστήριο άπλωνε. Μιά μεγάλη ψυχή πού χώνεται στόν Άδη καί τόν τραντάζει καί ενώνει τούς κόσμους...
"Κύριε ὁ Θεός ἡμῶν... τό εὐσεβές ἡμῶν ἔθνος τῆ δυνάμει σου κραταίωσον, τήν νεότητα παιδαγώγησον, τό γῆρας περικράτησον, τούς ὀλιγοψύχους παραμύθισον, τούς ἐσκορπισμένους ἐπισυνάγαγε, τούς πεπλανημένους ἐπανάγαγε καί σύναψον τῆ ἁγία σου Ἐκκλησία, ἤν τῆ θεία σου χάριτι καλῶς διαφύλαξον..."
28 Φεβρουαρίου 2011
27 Φεβρουαρίου 2011
Περί της Δευτέρας Παρουσίας
του Οσίου Εφραίμ του Σύρου
(Ψυχωφελές απόσπασμα)
«…Ουδείς ας μη πλανηθεί, αγαπητοί μου αδελφοί, ουδείς ας μη νομίσει ότι τα λεγόμενα περί της Κρίσεως είναι μόνο λόγια. Αλλ’ ας πιστεύσουμε ακριβώς καί ασφαλώς όλοι στον Κύριο, ότι κατά τις Θείες Γραφές υπάρχει ανάσταση νεκρών καί κρίση καί ανταπόδοση. Καί αφού παραβλέψουμε τα πρόσκαιρα καί τά περιφρονήσομε, ας φροντίσομε να ετοιμασθούμε για την απολογία, όταν θα παρασταθούμε ενώπιον του φοβερού βήματος, κατά την φοβερά καί φρικτή εκείνη ώρα. Διότι αυτή είναι η ώρα η πολυστένακτος καί πολυώδυνος καί πολύθλιπτος, κατά την οποία εξετάζεται όλη η ζωή μας...
26 Φεβρουαρίου 2011
Μνήμη θανάτου
Ἕνας Γέροντας Ἀσκητής πού δέν κατέβαινε ποτέ στον κόσμο, εἶχε διακονητή ἕναν καλό Χριστιανό. Αὐτός πουλοῦσε τά πανέρια τοῦ Γέροντος καί τοῦ ἔφερνε τό ψωμί του.
Στήν πόλη πού κατοικοῦσε ὁ διακονητής ἔμενε καί κάποιος πολύ πλούσιος, πού ἦταν ὅμως κακότροπος καί ἀσεβής ἄνθρωπος. Ξαφνικά μία μέρα πέθανε ὁ πλούσιος. Οἱ συγγενεῖς του γιά ἐπίδειξη τοῦ ἔκαναν μεγαλοπρεπέστατη κηδεία. Ὅλη ἡ πόλη καί πρῶτος ὁ Ἐπίσκοπος μ’ ὁλόκληρο τόν κλῆρο, συνόδευσαν τό νεκρό στό κοιμητήριο. Τόν ἔθαψαν σέ καλλιμάρμαρο μνημεῖο, γιά τό ὁποῖο σπαταλήθηκε ἀσυλλόγιστα πολύ χρῆμα...
Των ψυχών
Αγίου Αναστασίου του Σιναΐτου
«…Έρχεται έξαφνα μία ώρα, αδελφοί, και όλα παύουν. Μικρός πυρετός και πόνος, και όλα σαν τίποτα λογαριάζονται. Μία νύχτα βαθιά και σκοτεινή και οδυνηρή, και φέρεται σαν κατάδικος εκεί όπου τον πηγαίνουν. Πολλών σου είναι άνθρωπε, των οδηγών η ανάγκη, πολλών σου των βοηθών και ευχών την ώρα εκείνη του χωρισμού της ψυχής σου. Μέγας τότε ο φόβος καί ο τρόμος, μέγα το μυστήριο και η περίσταση, μεγάλη η διάβαση προς εκείνο τον κόσμο… Μέγα και ανεκδιήγητο το του θανάτου μυστήριο, και ουδείς δύναται να το διηγηθεί σε εμάς. Ότι φρικτά και φοβερά είναι εκείνα τα οποία βλέπει η ψυχή, αλλά ουδείς από εμάς γνωρίζει, παρά μόνον εκείνοι οι απερχόμενοι...
25 Φεβρουαρίου 2011
Εμφάνιση αποθαμένης μητέρας στην κόρη της
Κάποια γυναίκα έπραξε μια αμαρτία θανάσιμη και δεν τόλμησε ποτέ να την εξομολογηθεί από ντροπή, αλλά και από την ασχήμια της πράξεως. Όμως, έκαμε πολλές αρετές. Έδινε ελεημοσύνες, νήστευε, αγρυπνούσε, προσευχόταν και κοινωνούσε των Αχράντων Μυστηρίων, νομίζοντας ότι ο Θεός θα την ελεήσει και θα της συγχωρήσει την απόκρυφη αμαρτία, λόγω των πολλών αγαθοεργιών της. Τέλος, ασθένησε βαρύτατα και εξομολογήθηκε τα λοιπά αμαρτήματά της, αλλά την αμαρτία εκείνη δεν τόλμησε η δυστυχής, παρότι ανέμενε το θάνατο, να την ομολογήσει. Μόνον έκλαιε η ταλαίπωρη και παρακαλούσε τον Κύριο να την συγχωρήσει. Αφού κοινώνησε των Αχράντων Μυστηρίων εκοιμήθη εν Κυρίω...
Τὸ καρναβάλι καὶ ἡ Ὀρθοδοξία!
π. Θεοδώρου Ζήση
Διαστάσεις λοιμικὴς νόσου προσλαμβάνει κάθε χρόνο τὸ καρναβάλι, ἀφοῦ πολλοὶ δήμαρχοι καὶ ἄλλοι φορεῖς ἐπιδεικνύουν ἀσυνήθιστο ζῆλο καὶ κοπιώδη δραστηριότητα γιὰ τὸ ποιὸς θὰ ὀργανώσει τὸ ἐντυπωσιακότερο καρναβάλι ξοδεύοντας τεράστια ποσὰ καὶ ἀπασχολώντας ἑκατοντάδες ἢ χιλιάδες ἀνθρώπων. Καὶ δὲν εἶναι βέβαια μόνο ἡ σπατάλη τόσων χρημάτων, ποὺ θὰ μποροῦσαν νὰ διατεθοῦν σὲ κάλυψη ἄλλων σπουδαίων ἀναγκῶν, ὄχι μόνο στὴν ἀνακούφιση πτωχῶν καὶ ἐνδεῶν ἀνθρώπων, ἀλλὰ καὶ σὲ πολιτιστικοὺς καὶ πνευματικοὺς στόχους, στὴ βελτίωση π.χ. τῶν συνθηκῶν ὑγείας καὶ παιδείας. Τὸ σημαντικώτερο εἶναι ἡ ἠθικὴ ζημία καὶ βλάβη ἀπὸ τὴν ἀναισχυντία τῆς γύμνιας, τὴν ξετσιπωσιὰ τῆς αἰσχρότητας, τὶς βωμολοχίες καὶ τὰ πορνικὰ ἄσματα καὶ θεάματα, τὴν παρότρυνση σὲ σαρκικὰ ἁμαρτήματα κάτω μάλιστα ἀπὸ τὴν ἐλευθερία κινήσεων ποὺ προσφέρει ἡ μάσκα, ἄσυλο ἀδιαντροπιᾶς καὶ ἀποπροσωποίησης. Κάτω ἀπὸ τὸ προσωπεῖο ὁ ἄνθρωπος παύει νὰ εἶναι πρόσωπο, ποὺ ἔχει ἀπέναντί του καὶ βλέπει τὸν Θεὸ καὶ τοὺς συνανθρώπους πρὸς + ὄψις ἢ ὢψ καὶ μεταβάλλεται σὲ ἀπρόσωπο ὄν, μέλος ἑνὸς ἀνωνύμου πλήθους, ποὺ κινεῖται μόνο ἀπὸ ἐμπαθεῖς ὀρέξεις καὶ ἐπιθυμίες...
Μετάνοια - Εξομολόγηση - Θεία Κοινωνία
ΜΕΤΑΝΟΙΑ - ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ:
"...Ἁγία Γραφή, Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καί Ἅγιοι μᾶς βεβαιώνουν πώς τό ἀντίδοτο κατά τῆς ἁμαρτίας καί τῶν παθῶν εἶναι τό ἱερό μυστήριο τῆς μετανοίας καί ἐξομολογήσεως. Τό δεύτερο βάπτισμα. Ἄν ὁ ἄνθρωπος μετανοήσει εἰλικρινά καί ἐξομολογηθεῖ ὄλες τίς ἁμαρτίες του στόν Πνευματικό, καταστρέφεται τό δηλητήριο τῆς ἁμαρτίας… Φαντασθήκαμε ἀπό πόσες ἐνοχές καί ψυχικά τραύματα θά θεραπευόμαστε, ἄν καταφεύγουμε στό ἐπιτραχήλιο τοῦ Πνευματικοῦ; Πρέπει νά ἐξομολογηθοῦμε στόν ἱερέα...
24 Φεβρουαρίου 2011
Το Μεγάλο Εγκώμιο του Χριστού για τον Τίμιο Πρόδρομο
του Φιλοποίμενος Β. Καρατζά
Μέσα σ" ένα κόσμο, όπου βασιλεύει η συμβατικότητα, η υποκρισία, το ψέμα, η κολακεία, η εμπάθεια, ο φθόνος, η κακότητα, η διπλοπροσωπία και κάθε είδος πονηρία, δύσκολα κανείς μπορεί να βρει την αλήθεια. Δύσκολα μπορεί να πιστέψει αυτά, πού ακούει είτε υπέρ είτε κατά. Ακούει κανείς σ' επικήδειους λόγους ύμνους και αρετές από αυτοσχέδιους ρήτορες για το νεκρό, πού ως τα χθες, πού ήταν ζωντανός, οι ίδιοι έλεγαν ότι χειρότερος άνθρωπος δεν υπάρχει. Ακούει κανείς ανθρώπους μπροστά του να τον στολίζουν μ’ επαίνους και εγκώμια. Πίσω του να τον κατεβάζουν ως τον άδη. Ακούει κρίσεις για ένα δημόσιο πρόσωπο από το λαό. Οι μεν τον θεοποιούν. Οι δε τον ελεεινολογούν. Οι μεν τον αγαπούν, Οι δε τον μισούν. Οι μεν τον θεωρούν σωτήρα. Οι δε ολετήρα!...
Ὁ Γέροντας Παϊσιος γιὰ τὴν Κάρτα τοῦ Πολίτη
Γέροντα, εἶπε κάποιος: «Πῶς τὸ πεντοχίλιαρο ἔχει τὸ 666 καὶ τὸ χρησιμοποιοῦμε; Τὸ ἴδιο θὰ εἶναι καὶ ἡ ταυτότητα».
- Τὸ πεντοχίλιαρο εἶναι νόμισμα - καὶ ἡ λίρα τῆς Ἀγγλίας ἔχει ἐπάνω τὴν Βικτώρια " αὐτὸ δὲν μὲ πειράζει. «Τὰ Καίσαρος Καίσαρι»". Ἐδῶ ὅμως εἶναι ἡ ταυτότητά μου, εἶναι κάτι προσωπικὸ- δὲν εἶναι νόμισμα. Ταυτότητα σημαίνει ὅ,τι καὶ ἡ λέξη " ταυτίζεται δηλαδὴ κανεὶς μ' αὐτὰ ποὺ δηλώνει. Βάζουν τὸν διάβολο καὶ ὑπογράφω ὅτι τὸν ἀποδέχομαι. Πῶς νὰ τὸ κάνω αὐτό;...
Για τους νέους...
του Γέροντος Παϊσίου
«Όπως έχω καταλάβει, όλο το κακό προέρχεται από την απιστία. Όταν ο άνθρωπος δεν πιστεύει στον Θεό, θέλει να γλεντήσει τη ζωή του. Γι' αυτό και επιδίδεται σε κάθε είδους αμαρτία.
»0 άνθρωπος πρέπει να συλλάβει το βαθύτερο νόημα της ζωής, ότι αυτή η ζωή είναι να ετοιμαστούμε για την άλλη. Από κει και πέρα, όπως ένας που ταξιδεύει να πάει κάπου χρειάζεται έναν οδηγό, έτσι και για το ουράνιο ταξίδι, πρέπει να βρει έναν οδηγό (Πνευματικό). Μετά, να τον βάλει σ' ένα πρόγραμμα, λίγη μελέτη, λίγη προσευχή, να αποφεύγει τις αφορμές της αμαρτίας, και το κοσμικό φρόνημα που είναι το χειρότερο απ' όλα. Οπότε έτσι και η καρδιά του θα είναι στον Χριστό.
»Πρέπει να μπει μέσα μας ο πόνος για την σύγχρονη κατάσταση για να μπορέσουμε να κάνουμε καρδιακή προσευχή...
23 Φεβρουαρίου 2011
Αγία Γοργονία: Ένας πρότυπος βίος για όλες τις γυναίκες
Η μακαρία Γοργονία [23 Φεβ.] ήταν αδελφή του αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου (*) [25 Ιαν.] και θυγατέρα του Γρηγορίου Ναζιανζηνού του Πρεσβυτέρου [1η Ιαν.] και της αγίας Νόννας [5 Αυγ.]. Από το υποδειγματικό αυτό ζευγάρι δεν έλαβε μόνο την ύπαρξη, άλλα και τον ζήλο για την πίστη. Μεγάλωσε στην Ναζιανζό, αλλά πάντα θεωρούσε ως αληθινή πατρίδα της την ουράνια Ιερουσαλήμ και ότι η πραγματική ευγένειά της ήταν εκείνη της εικόνος του Θεού που από νεαρή ηλικία προσπαθούσε να καλλύνει με τα στολίδια των αρετών, ιδιαιτέρως δε την αγνεία στην οποία διέπρεπε. Νυμφευμένη με έναν κάτοικο του Ικονίου, τον Αλύπιο, με τον οποίο έκανε τρεις κόρες, επεδείκνυε στον γάμο την διάθεση των παρθένων αποκλειστικά προς τον Θεό και συμπαρέσυρε πίσω της τον σύζυγό της ως συναθλητή στους αγώνες της αρετής...
Ο παπά Φώτης και ο Γερμανός τραυματίας
Μας αφηγήθηκε ο Πανοσιολ. Άρχιμ. π. Χρυσόστομος Μαϊδώνης, Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητροπόλεως Ιερισσού, με καταγωγή από τό νησί τής Λέσβου, τό ακόλουθο γεγονός: Κατά τά χρόνια τής Γερμανικής κατοχής συνέβη μιά συμπλοκή μεταξύ Γερμανών και ανταρτών-αντιστασιακών έξω από τό μοναστήρι τής Μεγίστης Λαύρας του Αγίου Όρους. Τότε ο παπα-Φώτης ήτο ιερομόναχος Λαυριώτης. Κατά τήν συμπλοκή ετραυματίσθη ένας Γερμανός...
22 Φεβρουαρίου 2011
Ο Άγιος Νικόλαος της Νέας Υόρκης
Στήν άλλη άκρη του πλανήτη, στήν αμερικανική ήπειρο, στό κέντρο τής Νέας Υόρκης, στήν οδό Liberty, απέναντι από τό Νότιο Πύργο του Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου βρισκόταν ένας ακόμη ορθόδοξος ναός στό όνομα καί τή χάρη του θαλασσινού αγίου, του μεγάλου προστάτη των ναυτικών μας, του Αγίου Νικολάου. Βρισκόταν... μέχρι εκείνη τή φοβερή ημέρα της τρομοκρατικής επίθεσης της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001...
Ο Ταξιάρχης των Μοσχονησίων
του Στρατή Πόθα
Στην εκκλησία των Ταξιαρχών στο Μοσχονήσι, ύστερα από τις κατά καιρούς εξαγγελίες για αναστηλώσεις κ.λπ., το μόνο που έγινε είναι οι σκαλωσιές, που περιστοιχίζουν το οίκημα. Κι ενώ το έργο φαίνεται πως έχει «κολλήσει», ίσως κι από έλλειψη πιστώσεων, τελευταία άρχισαν να διαρρέουν οι φήμες πως η εκκλησία θα πουληθεί σε ιδιώτη, του οποίου το όνομα δεν αποκαλύπτεται...
21 Φεβρουαρίου 2011
Οι Άγιοι καί τα άγρια ζώα
Πολυάριθμες είναι οι περιπτώσεις των ζώων, ειδικά του λιονταριού, που γίνονται φίλοι και συμβοηθοί των Αγίων στην έρημο.
«Ο Άγιος Μακάριος ο Αιγύπτιος χαρίζει σύνεση στην ύαινα, της δείχνει το σωστό και ορθό δρόμο και εκείνη τον αποδέχεται. ‘‘Συνθηκολογεί’’ με τον Άγιο ν’ ακολουθήσει όσα εκείνος της προτρέπει…
»Παρόμοια περίπτωση επίσης έχουμε και με ένα βουβάλι, το οποίο ακολουθεί τον Άγιο υπακούοντας στο κέλευσμά του…
»Χαρακτηριστικές είναι στο βίο του Αγίου Θεοδώρου του Συκεώτου, όπου ο Άγιος συχνά ημερεύει τα ζώα και συνεργάζεται μ’ αυτά στην επίτευξη κάποιου έργου...
Το όνομα "Αλβανία"
του Στρατή Ανδριώτη
Ο γεωγραφικός χώρος που βρίσκεται σήμερα η Αλβανία, ήταν γνωστός απ’ την αρχαιότητα με το όνομα «Ήπειρος». Οι αρχαίοι Έλληνες ήξεραν ως Αλβανία μία μικρή χώρα ανάμεσα στον Καύκασο, την Κασπία και την σημερινή Γεωργία. Τον όρο «Αλβανία» στη θέση της Ηπείρου επινόησαν οι Λατίνοι ως συνέχεια μιας μυθικής ιστορίας που έπλασαν για να καταστήσουν πιο ένδοξη την Ρωμαϊκή αυτοκρατορία...
20 Φεβρουαρίου 2011
Ήμαρτον Πάτερ...
Μέρος Λόγου του Δαμασκηνού Στουδίτου εις την Παραβολή της Κυριακής του Ασώτου
«Πάτερ, εάν με συγχωράς να σε καλώ Πατέρα, εάν δεν πταίω καί σ’ αυτό τίποτε με το να τολμώ να σε ονομάζω Πατέρα, εάν δεν ατιμάζω με το αμαρτωλό μου στόμα το γλυκύτατο καί τίμιο όνομά σου, Πάτερ κατά χάριν, καί δημιουργέ κατά φύσιν, έσφαλα. Τί άλλο έχω να είπω; Ομολογώ εκείνο, το οποίο γνωρίζεις, καταγγέλλοντας εκείνο που δεν σε λανθάνει. Αμαρτωλός είμαι καί το γνωρίζεις. Έφταιξα εις τον ουρανόν καί έμπροσθέν σου, δεν τολμώ να σε ατενίσω, διότι είμαι τετυφλωμένος από τις αμαρτίες...
Κυριακή του Ασώτου
του Alexander Schmemann
Την δεύτερη Κυριακή της προετοιμασίας μας για τη Μεγάλη Σαρακοστή διαβάζουμε την παραβολή του Ασώτου Υιού (Λουκ. 1 5, 11 ‐32). Η παραβολή τούτη μαζί με τους ύμνους της ημέρας αυτής μας παρουσιάζουν τη μετάνοια σαν επιστροφή του ανθρώπου από την εξορία. Ο άσωτος γιος, λέει το Ευαγγέλιο, πήγε σε μια μακρινή χώρα και κει σπατάλησε ότι είχε και δεν είχε. Μια μακρινή χώρα! Είναι ο μοναδικός ορισμός της ανθρώπινης κατάστασης που θα πρέπει να αποδεχτούμε και να τον οικειοποιηθούμε καθώς αρχίζουμε την προσέγγιση μας στο Θεό. Ένας άνθρωπος που ποτέ δεν είχε αυτή την εμπειρία, έστω και για λίγο, που ποτέ δεν αισθάνθηκε ότι είναι εξόριστος από το Θεό και από την αληθινή ζωή, αυτός ποτέ δε θα καταλάβει τι ακριβώς είναι ο Χριστιανισμός. Και αυτός που νιώθει «σαν στο σπίτι του» σʹ αυτόν τον κόσμο και στη ζωή του κόσμου τούτου, που έμεινε άτρωτος από τη νοσταλγία για μια άλλη πραγματικότητα, αυτός δε θα καταλάβει τι είναι μετάνοια...
19 Φεβρουαρίου 2011
«Αρκεί μοι μόνον το βλέπειν σε, Πάτερ»!
Το Μέγα Αντώνιο τον επισκέπτονταν στην έρημο κάθε χρόνο τρεις Μοναχοί και οι δύο συνομιλούσαν μαζί του, ενώ ο ένας παρέμενε σιωπηλός βλέποντας και ακούοντας τον Άγιο. Έτσι, μια φορά ο Άγιος του είπε: «Αδελφέ, τόσες φορές εσύ ούτε ερώτησες ούτε είπες κάτι. Τότε γιατί έρχεσαι;»
Και εκείνος απήντησε με τον πολυσήμαντο λόγο: «Μου αρκεί μόνο το ότι σε βλέπω, Πάτερ»!
Ποιοί θα σωθούν;
«…Ο Ηγούμενος κάποιου Κοινοβίου, πολύ ευλαβής και ενάρετος άνθρωπος, έκανε κάθε μέρα αυτή την προσευχή:
- Σε παρακαλώ Κύριε, μη με χωρίσεις από τα πνευματικά μου παιδιά στην άλλη ζωή, αλλά αξίωσέ μας να απολαύσομε όλοι μαζί την Ουράνια μακαριότητα.
Κάποτε όμως τον πληροφόρησε ο Θεός, με τον ακόλουθο τρόπο, πως ο καθένας ετοιμάζει μόνος, με τα έργα του, τη μελλοντική του αποκατάσταση. Πλησίαζε η εορτή ενός Αγίου, που πανηγύριζε το γειτονικό τους Μοναστήρι. Οι Αδελφοί του Μοναστηριού εκείνου προσκαλέσανε τον Αββά του Κοινοβίου και ολόκληρη την συνοδεία του να πάρουν μέρος στην πανήγυρη. Εκείνος όμως αποφάσισε να μην πάει, αποφεύγοντας έτσι τις τιμές που συνήθως του έκαναν εκεί. Την παραμονή ακριβώς, άκουσε μυστηριώδη φωνή στον ύπνο του να τον διατάζει να πάει οπωσδήποτε στο πανηγύρι, αφού στείλει νωρίτερα τους υποτακτικούς του. Ο Ηγούμενος υπάκουσε στην θεία προσταγή...
Κατά οργιζομένων
Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου
«… Ο θυμός κάνει τις γλώσσες αχαλίνωτες και τα στόματα απύλωτα. Ασυγκράτητα χέρια, βρισιές, κοροϊδίες, κακολογίες, πληγές και άλλα αναρίθμητα κακά προέρχονται από την οργή και το θυμό. Εξαιτίας του θυμού, ξίφη ακονίζονται, δολοφονίες τολμώνται, αδέρφια χωρίζουν και συγγενείς ξεχνούν τον συγγενικό δεσμό τους. Οι οργισμένοι αγνοούν πρώτα τους εαυτούς τους κι έπειτα όλους τους οικείους. Όπως οι χείμαρροι παρασύρουν κατεβαίνοντας το καθετί, έτσι και η βίαιη κι ασυγκράτητη ορμή των οργισμένων δεν υπολογίζει τίποτα. Οι θυμωμένοι δεν σέβονται τους γέροντες, την ενάρετη ζωή, τη συγγένεια, τις προηγούμενες ευεργεσίες, ούτε τίποτ’ άλλο σεβαστό και έντιμο. Ο θυμός είναι μια πρόσκαιρη τρέλα...
18 Φεβρουαρίου 2011
Άγιος Θεόδωρος ο Βυζάντιος (1774-1795)
Ἕνας ἔνδοξος νεομάρτυς διασώζει τὴ Μυτιλήνη ἀπὸ τὴ θανατηφόρο πανώλη καὶ ἀνακηρύσσεται πολιοῦχος ἅγιος του νησιοῦ
τοῦ Ἀριστείδη Γ. Θεοδωρόπουλου
Μέσα στὴ σεπτὴ χορεία τῶν ἐνδόξων νεομαρτύρων τῆς ὀρθοδόξου πίστεως, ποὺ ἔλαμψαν ὡς φωταυγεῖς ἀστέρες τὴν περίοδο τῆς Τουρκοκρατίας, ξεχωριστὴ θέση κατέχει ὁ Ἅγιος νεομάρτυς Θεόδωρος ὁ Βυζάντιος, ὁ πολιοῦχος ἅγιος τῆς Μυτιλήνης, ὁ ὁποῖος ἀπαγχονίστηκε γιὰ τὴν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ στὶς 17 Φεβρουαρίου 1795 καὶ διέσωσε τὴν πρωτεύουσα τοῦ ἀκριτικοῦ καὶ εὐλογημένου αὐτοῦ νησιοῦ τοῦ Αἰγαίου ἀπὸ τὴ θανατηφόρο ἐπιδημία τῆς πανώλης τὸ 1832...
17 Φεβρουαρίου 2011
Άγιος Θεόδωρος ο Βυζάντιος (1795 μ.Χ.), ο καί Πολιούχος Μυτιλήνης
Γεννήθηκε το 1774 στο Νεοχώριο του Βυζαντίου από γονείς που ήταν πολύ καλοί Χριστιανοί, έχοντας αδελφό τον Γρηγόριο, μετέπειτα Επίσκοπο Ανδριανουπόλεως. Επιθυμία του ήταν να γίνει ζωγράφος και μαθήτευσε σ’ έναν ξακουστό ζωγράφο του παλατιού του σουλτάνου στην Κωνσταντινούπολη, όπου δέχθηκε πιέσεις και αλλαξοπίστησε. Σύντομα όμως κατάλαβε το αμάρτημά του και δραπέτευσε πηγαίνοντας στη Μονή Αγ. Μακαρίου της Χίου...
16 Φεβρουαρίου 2011
Πως μπορούμε να κρίνουμε μια πίστη
Την απάντηση την δίνει ο Ιησούς Χριστός: «Προσέχετε από των ψευδοπροφητών, οίτινες έρχονται προς υμάς εν ενδύμασι προβάτων, έσωθεν δε εισί λύκοι άρπαγες. από των καρπών αυτών επιγνώσεσθε αυτούς…» (Ματθ. ζ΄15-16)
Από τους καρπούς που έχει η κάθε μια πίστη, από αυτούς τους «καρπούς» μπορεί κανείς να βγάλει συμπεράσματα...
15 Φεβρουαρίου 2011
Το μεγαλείο της Ελλάδας καί της Ορθοδοξίας
του Στρατή Ανδριώτη
«Ότι ωραιότερο μπορούσε να οικονομήσει ο Θεός για τον κόσμο είναι η Ενανθρώπισή Του και η διδασκαλία Του, αλλά και ό,τι ωραιότερο μπορούσε να επιτύχει ο άνθρωπος βρίσκεται στον Ελληνικό πολιτισμό» για τον οποίο ο Γκαίτε καυχάται ότι: «όπως είναι ο νούς, η καρδιά και η ψυχή για τον άνθρωπο, είναι και η Ελλάδα για την ανθρωπότητα»...
14 Φεβρουαρίου 2011
Η δύναμη της πίστης καί η αδυναμία της απιστίας
του Φώτη Κόντογλου
Οι άνθρωποι έχουν στήν καρδιά τους μεγάλο φόβο μήπως απομείνουν απροστάτευτοι καί φτωχοί στη ζωή τους, καί γιά τούτο, ο νους κι' ο λογισμός τους είναι στό νά μαζέψουν χρήματα ή ν' αποχτήσουν κτήματα κι' άλλα πλούτη, γιά νά τά 'χουνε στην ανάγκη τους.
Καί καλά γιά εκείνους που δεν πιστεύουν στον Θεό, καί κρεμούνε τήν ελπίδα τους στά χρήματα καί στ' άλλα πλούτη. Αλλά τί νά πει κανένας γιά εκείνους πού λέγονται χριστιανοί, πού πάνε στήν εκκλησία καί παρακαλούνε τόν Θεό νά τούς βοηθήσει στή ζωή καί πού λένε πώς έχουνε τήν ελπίδα τους στόν Χριστό, στήν Παναγία καί στους Αγίους, κι' από τήν άλλη μεριά είναι φιλάργυροι, δέν δίνουνε τίποτα στ' αδέρφια τους, τούς φτωχούς, κι' ολοένα μαζεύουνε χρήματα καί πλούτη;...
Ο Άγιος Βαλεντίνος καί η γιορτή των... ερωτευμένων!
του π. Αθανασίου Γιουσμά
Γιορτές, γιορτές, γιορτές... Είχαμε τις πατροπαράδοτες γιορτές μας, τελευταία έχουμε κι ένα σωρό άλλες. Οι πιο πολλές ή και όλες μάλλον, είναι ξενόφερτες... Η γιορτή των λουλουδιών, η γιορτή της μητέρας, του καταναλωτή, των ζώων, του καπνίσματος, του κατά του καπνίσματος, του... Σε δουλειά να βρισκόμαστε, για να έχουμε να λέμε και να πληρώνουμε. Ας σοβαρευτούμε όμως...
Η Προσευχή
Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου
«Η προσευχή είναι φωτισμός της ψυχής, αληθινή επίγνωση του Θεού, μεσίτης μεταξύ Θεού καί ανθρώπων, ιατρός των παθών, αντίδοτο εναντίον των νόσων, γαλήνη της ψυχής, οδηγός πού φέρει στον ουρανό, πού δεν περιστρέφεται γύρω από τη γη, άλλά πού πορεύεται προς αυτή την αψίδα των ουρανών. Υπερπηδά τα κύματα, διασχίζει νοερά τον αέρα, πορεύεται πάνω από τον αέρα, διασχίζει το σύνολο των αστέρων, ανοίγει τις πύλες των ουρανών, ξεπερνά τους αγγέλους, υπερβαίνει τους Θρόνους καί τις Κυριότητες, διαβαίνει τα Χερουβίμ καί αφού έλθει υπεράνω όλης της κτιστής φύσεως, έρχεται πλησίον αυτής της απροσίτου Τριάδος. Εκεί προσκυνεί την Τριαδική Θεότητα, εκεί αξιώνεται να γίνει συνομιλητής με τον ουράνιο Βασιλέα...
13 Φεβρουαρίου 2011
Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου
Αίρεση παλαιά και επίσημη μεταξύ των Ιουδαίων ήταν οι Φαρισαίοι, οι οποίοι πονηροί όντες και υποκριτές, τις μεν κακίες τους έκρυβαν, και την κάθε υποκριτική τους αρετή δημοσίευαν, κάνοντας «πάντα τα έργα αυτών προς το θεαθήναι τοις ανθρώποις» (Ματθ. κγ΄ 5). Γι’ αυτό και νομίζονταν από όλους ενάρετοι και κατά την φαινομένη της ζωής αγιότητα, κεχωρισμένοι από τους υπολοίπους, όπως δηλώνει το όνομα Φαρισαίος. Αντιθέτως οι Τελώνες, δηλαδή οι αγοράζοντες το βασιλικό δόσιμο, επειδή, συλλέγοντας αυτά, έπρατταν πολλές αδικίες και αρπαγές για αισχροκέρδεια, γι’ αυτό όλοι εστοχάζονταν τους εαυτούς τους αμαρτωλούς και αδίκους. Κατά την τότε κοινή γνώμη, λαβών ο Ιησούς ένα Φαρισαίο, που σήμαινε τον ενάρετο, και ένα Τελώνη, δηλούντα τον αμαρτωλό, εδίδαξε παραβολικώς της υπερηφάνειας την βλάβη και της ταπεινοφροσύνης την ωφέλεια...
Τριώδιον
Του Σεβ. Μητροπολίτου Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκταρίου
Η λέξη "Τριώδιο" για τον πολύ κόσμο έχει αποσυνδεθεί από το πραγματικό της νόημα και περιεχόμενο και έχει ταυτιστεί με την διασκέδαση, το φαγητό, το ξεφάντωμα, τις μεταμφιέσεις, τους χορούς, πράγματα που περιέχουν μέσα τους την υπερβολή και γι' αυτό είναι ξένα προς το πνεύμα και τις παραδόσεις της Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας μας. Όλες αυτές οι εκδηλώσεις αποτελούν κατάλοιπα και συνέχεια της αρχαιοελληνικής ειδωλολατρικής εποχής και θρησκείας, της λατρείας του Βάκχου, της Κυβέλης και άλλων τέτοιων θεοτήτων και των συνακολούθων τους τελετών, μυστηρίων και εκδηλώσεων, κατά τις οποίες προέβαλλε μέσα από τις διάφορες εκδηλώσεις ένας ανεύθυνος, άλογος, αμαρτωλός, αχαλίνωτος, ακόλαστος ψυχισμός...
12 Φεβρουαρίου 2011
Γέροντας Πορφύριος «Οι ήρωες του Έθνους είναι στον παράδεισο»
του Αρχιμ. Γεωργίου Αλευρά
Τις τελευταίες ημέρες αγαπητοί αναγνώστες της «Romfea.gr», βιώνουμε όλοι μας την διαστρέβλωση της Ελληνικής Ιστορίας.
Θέλοντας να μειώσουν τις ανεπανάληπτες προσωπικότητες του Έθνους, για την Ελληνική Επανάσταση του 1821.
Οι μεγαλύτεροι μάρτυρες της εποχής μας, γι’ αυτά που διαδραματίστηκαν στην Ελληνική ιστορία και όχι μόνο, είναι οι άγιοι γέροντες της εποχής μας (π. Πορφύριος, π. Παϊσιος, π. Ιακώβος, Ιωσήφ ησυχαστής, Εφραίμ Κατουνακιώτης, Γαβριήλ Διονυσιάτης κ.α.)...
Οι Προστάτες Άγιοι των Επαγγελματιών
Στο πέρασμα των αιώνων οι Άγιοι δεν είναι λίγοι. Αναρίθμητες είναι οι στρατιές των Αγίων. Ο Απ. Παύλος ομιλεί για «νέφος» Αγίων (Εβρ.12.1). Μορφές από κάθε κοινωνική τάξη, μορφωμένοι και αγράμματοι, άνθρωποι και των δύο φύλων και όλων των ηλικιών κατατάσσονται στη χορεία των Αγίων, των εκλεκτών του Θεού. Και φυσικά όλα τα επαγγέλματα ανέδειξαν Αγίους και πολλές επαγγελματικές τάξεις επεδίωξαν να βρουν και να έχουν έναν Άγιο προστάτη τους. Ως συνέχεια της ωραίας αυτής ευλαβούς συνήθειας, και σήμερα πολλά επαγγέλματα και λειτουργήματα έχουν τον Άγιο προστάτη τους:
1. Αγιογράφων (Ζωγράφων): Απ. Λουκάς 6 Ευαγγελιστής (18 Οκτωβρίου).
2. Αεροπόρων (πιλότων): Αρχάγγελοι Μιχαήλ καί Γαβριήλ (8 Νοεμβρίου).
3. Αθλητών (Γυμναστών): Άγιος Δημήτριος καί ο Αγ. Νέστωρ (26 καί 27 Οκτωβρίου)...
Να διαβάζεις Καινή Διαθήκη καί βίους Αγίων
Συμβουλές του Γέροντος Πορφυρίου
- Αλήθεια, τι βιβλία διαβάζεις;
- Δεν έχω καμία ιδιαίτερη προτίμηση. Τα διαβάζω όλα.
- Βίους Αγίων διαβάζεις;
- Έχω διαβάσει πάρα πολλούς. Και μου αρέσουν πολύ!
- Να διαβάζεις όλους τους βίους των Αγίων. Εγώ τους έχω διαβάσει όλους και πολλούς τους έχω διαβάσει δύο και τρεις φορές. Και σαν μου τύχει κανείς, ευχαρίστως τους ξαναδιαβάζω. Από μικρό παιδί διάβαζα τους βίους των Αγίων και με βοήθησαν πάρα πολύ να γνωρίσω το Θεό και να έλθω πιο κοντά Του. Το ίδιο να κάνεις κι εσύ. Θα έχεις μεγάλο ψυχικό όφελος, γιατί σιγά-σιγά θα αρχίσεις να τους μιμείσαι. Το ίδιο να λες να κάνουν και οι άλλοι...
11 Φεβρουαρίου 2011
Γέροντας Πορφύριος: Η αγιότητα των γονέων είναι η καλύτερη εν Κυρίω αγωγή
Να βλέπομε τον Θεό στο πρόσωπο των παιδιών και να δώσομε την αγάπη του Θεού στα παιδιά. Να μάθουν και τα παιδιά να προσεύχονται. Για να προσεύχονται τα παιδιά, πρέπει να έχουν αίμα προσευχομένων γονέων. Εδώ πέφτουν έξω μερικοί και λένε: «Εφόσον οι γονείς προσεύχονται, είναι ευσεβείς, μελετούν την Αγία Γραφή και τα παιδιά τα ανάθρεψαν »εν παιδεία και νουθεσία Κυρίου», επόμενο είναι να γίνουν καλά παιδιά». Ορίστε, όμως, που βλέπομε αντίθετα αποτελέσματα λόγω της καταπιέσεως...
Η Εκκλησία έσωσε την Ελληνική γλώσσα
του π. Γεωργίου Μεταλληνού
«Σύγχυση - Πρόκληση - Αφύπνιση»
Έκδ. ΑΡΜΟΣ
«…Η Εκκλησία αναδεικνύεται σε κάθε περίοδο δουλείας κιβωτός καί της γλωσσικής μας παραδόσεως. Ας θυμηθούμε την Τουρκοκρατία καί τη Βενετοκρατία. Η ασίγαστη λατρεία της Εκκλησίας καί η μόνιμη επαφή του Κλήρου με τον λαό, στο ευρύ του φάσμα, διέσωσε καί τη γλώσσα μας. Το σημαντικότερο, μάλιστα, είναι ότι η Εκκλησία έσωσε τη γλώσσα ολόκληρη, σ' όλη τη διαχρονία της καί σε όλες τις μορφές της...
10 Φεβρουαρίου 2011
Η ταπεινοσύνη καί η υποταγή στις Θείες εντολές
Η θυγατέρα κάποιου πλούσιου στην Αλεξάνδρεια κυριεύτηκε ξαφνικά από πονηρό πνεύμα και βασανιζόταν σκληρά. Ο πατέρας της ξόδεψε πολλά χρήματα για να την κάνει καλά. Ανώφελα όμως. Η κατάσταση της νέας όλο και χειροτέρευε. Κάποτε έμαθε πώς ένας Ερημίτης, πού ασκήτευε πάνω στο βουνό, είχε από τον Θεό το χάρισμα να διώχνει τα δαιμόνια. Του είπαν όμως πώς ήταν τόσο ταπεινός, πού ποτέ δεν θα δεχόταν να κάνει μια τέτοια θεραπεία. Έπρεπε λοιπόν να βρει κάποια άλλη πρόφαση ο άρχοντας για να τον φέρει στο σπίτι του...
Η Χάρις του Αγίου Χαραλάμπους
Μετά την διαταγή του βασιλέως να αποκεφαλισθεί, ο υπέργηρος Άγιος Χαράλαμπος πορευόμενος προς τον μαρτυρικό θάνατο για την πίστη και την αγάπη του Χριστού, ύψωσε τα χέρια και τους οφθαλμούς προς τον ουρανό ευχαριστώντας τον Θεό. Καθώς προσευχόταν εμφανίσθηκε έμπροσθέν του ο Χριστός μαζί με πλήθος Αγγέλων και ζήτησε από τον Άγιο να του πει ποια χάρη θέλει να του δώσει για όσα κακοπάθησε από τους ειδωλολάτρες.
Τότε ο Άγιος Χαράλαμπος απεκρίθη:...
9 Φεβρουαρίου 2011
Η υπακοή στους γονείς καί η συμμετοχή στη Θεία Λειτουργία
Επί βασιλείας του Μεγάλου Θεοδοσίου (379-395 μ.Χ.), ζούσε στην Κωνσταντινούπολη ένας ενάρετος και πλούσιος άνθρωπος ονόματι Ιουλιανός, που είχε μοναχογιό τον Θεόφιλο. Όταν όμως γέρασε, πτώχευσε χάνοντας όλα του τα πλούτη, μένοντας πένης και άπορος. Αναγκάσθηκε έτσι να ζητήσει από τον γιο του τη χάρη, να δεχθεί να τον πουλήσει ως δούλο σε κάποιον αφέντη, ώστε να μπορέσει να ζήσει αξιοπρεπώς στα γηρατειά του, κάτι που αποδέχθηκε ο ταπεινόφρων και πρόθυμος Θεόφιλος, δίνοντας συμβουλή στον γιο του ότι μέχρι που να πεθάνει να φροντίσει να πηγαίνει πριν από κάθε δουλειά του και να συμμετέχει στη Θεία Λειτουργία και μετά την απόλυση της Εκκλησίας να πηγαίνει στην εργασία του, καθώς επίσης και να έχει πάντοτε πολλή ευλάβεια στην Παναγία...
Το μυστικό της αγάπης προς τον Θεόν
Αγίου Συμεὼν του Νέου Θεολόγου
(μεταφρασμένο καὶ ἐμπλουτισμένο ἀπὸ τὸν Γέροντα Πορφύριο)
«Ὅλους τους πιστοὺς ὀφείλομε νὰ τοὺς βλέπομε σὰν ἕνα καὶ νὰ σκεπτόμαστε ὅτι στὸν κάθε ἕνα ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι ὁ Χριστός. Καὶ νὰ ἔχομε γιὰ τὸν καθένα τέτοια ἀγάπη, ὥστε νὰ εἴμαστε ἕτοιμοι νὰ θυσιάσομε γιὰ χάρη του καὶ τὴν ζωή μας. Γιατί ὀφείλομε νὰ μὴ λέμε, οὔτε νὰ θεωροῦμε κανένα ἄνθρωπο κακό, ἀλλὰ ὅλους νὰ τοὺς βλέπομε ὡς καλούς. Κι ἂν δεῖς ἕναν ἀδελφὸ νὰ ἐνοχλεῖται ἀπὸ πάθη, νὰ μὴν τὸν μισήσεις αὐτόν, μίσησε τὰ πάθη ποὺ τὸν πολεμοῦν. Κι ἂν τὸν δεῖς νὰ τυραννεῖται ἀπὸ ἐπιθυμίες καὶ συνήθειες προηγούμενων ἁμαρτιῶν, περισσότερο σπλαχνίσου τὸν, μὴν τυχὸν δοκιμάσεις καὶ σὺ πειρασμό, ἀφοῦ εἶναι ἀπὸ ὑλικὸ ποὺ εὔκολα γυρίζει ἀπὸ τὸ καλὸ στὸ κακό.» Ἡ ἀγάπη πρὸς τὸν ἀδελφὸ σὲ προετοιμάζει νὰ ἀγαπήσεις περισσότερο τὸν Θεό. Τὸ μυστικό, λοιπόν, τῆς ἀγάπης πρὸς τὸν Θεὸ εἶναι ἡ ἀγάπη πρὸς τὸν ἀδελφό. Γιατί, ἂν δὲν ἀγαπᾷς τὸν ἀδελφό σου ποῦ τὸν βλέπεις, πῶς εἶναι δυνατόν ν᾿ ἀγαπᾷς τὸν Θεὸ ποὺ δὲν Τὸν βλέπεις; «Ὁ γὰρ μὴ ἀγαπῶν τὸν ἀδελφὸ αὐτοῦ, ὃν ἐώρακε, τὸν Θεόν, ὃν οὐχ ἑώρακε, πῶς δύναται ἀγαπᾶν;»
8 Φεβρουαρίου 2011
Μή δικαιολογείς τήν αδράνειά σου
Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου
Δεν υπάρχει πιό κρύο πράγμα από τόν χριστιανό πού δέν σώζει άλλους. Δέν μπορείς εδώ νά επικαλεσθείς τήν φτώχεια, διότι θά σε κατηγορήσει η χήρα πού κατέβαλε τά δύο λεπτά... Δέν μπορείς νά επικαλεστείς τήν ταπεινή σου καταγωγή, διότι καί οι απόστολοι ήταν άσημοι καί κατάγονταν από άσημους. Δέν μπορείς νά προβάλεις τήν αγραμματοσύνη σου, κι εκείνοι ήταν αγράμματοι.
Ακόμη κι αν είσαι δούλος, κι αν είσαι δραπέτης, θά μπορέσεις νά εκπληρώσεις τό καθήκον σου, διότι καί ο Ονήσιμος τέτοιος ήταν. Κοίταξε όμως που τόν καλεί καί σέ τί υψηλό αξίωμα τόν ανεβάζει ο απόστολος, «ίνα κοινωνά μοι», λέγει, «εν τοις δεσμοίς μου». Δέν μπορείς νά προφασισθείς τήν ασθένεια, διότι καί ο Τιμόθεος τέτοιος ήταν, είχε «πυκνάς ασθενείας»...
Στη Μακεδονία καί στη Θράκη υπάρχει αποθεματικά βεβαιωμένο δυναμικό περίπου 420 τόνων χρυσού!!!
Ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιάννη Μανιάτη στον ΛΑΜΠΡΟ ΚΑΛΑΡΡΥΤΗ
Τα «ακατέργαστα διαμάντια» της ελληνικής γης. Ορυκτός πλούτος, χρυσός, πετρέλαιο και φυσικό αέριο αφθονούν στο υπέδαφος, περιμένοντας επί δεκαετίες την αξιοποίησή τους.
Όλα τα στοιχεία που συνθέτουν την εικόνα του ορυκτού πλούτου της Ελλάδας και τις δυνατότητες αξιοποίησής του παραθέτει ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γιάννης Μανιάτης....
7 Φεβρουαρίου 2011
Τα πάθη
Ο Θεός δεν εξολοθρεύει όλα τα πάθη από εμάς, αλλά αφήνει καί μερικά να μας πολεμούν έως τον θάνατο, όχι από αδυναμία ή αιτία δική Του, αλλά από αιτία δική μας, καθώς ερμηνεύει ο Θεοδώρητος, α') για να μη πέφτουμε σε αμέλεια, αλλά να είμαστε άγρυπνοι, επιμελείς καί προσεκτικοί, β') για να μη λησμονήσομε τον πόλεμο καί αιφνιδίως μας πλακώσουν καί μας νικήσουν τα πάθη καί οι εχθροί γ') για να προστρέχομε πάντοτε στον Θεό, καί να ζητούμε θερμότερα την βοήθειά Του, δ') για να μην υπερηφανευόμαστε, αλλά να είμαστε ταπεινοί στο φρόνημα, ε') για να μισήσομε από καρδίας τα πάθη καί τους εχθρούς, όπου τόσο ακούραστα μας πολεμούν, στ') για να δοκιμασθούμε, αν μέχρι τέλους φυλάττουμε την του Θεού τιμή καί αγάπη καί πίστη, ζ') για να παρακινούμαστε στενότερα στο να φυλάττουμε όλες τις εντολές, καί να μη παραβαίνομε ουδέ την παραμικρή, η') για να μάθομε με την δοκιμή πόσο αξίζει ή αρετή, καί ακολούθως να μη την αφήνομε καί πέφτουμε στην αμαρτία, θ') για να γίνεται ο παντοτινός πόλεμος υπόθεση στεφάνων μεγαλυτέρων σε εμάς, ι') για να δοξάσομε τον Θεό, καί να καταισχύνομε περισσότερο τον διάβολο, καί την αμαρτία, με την μέχρι τέλους υπομονή μας, καί ια') γενόμενοι γυμνασμένοι καθ' εξιν στον πόλεμο, να μη φοβηθούμε εν τη ώρα του θανάτου, όταν έχει να μας γίνει ο πλέον δυνατότερος πόλεμος.
6 Φεβρουαρίου 2011
Κενοδοξία, υπερηφάνεια και ταπεινοφροσύνη
του Οσίου Ιωάννου του Σιναΐτου
«Στον κατάλογο των αμαρτωλών παθών τοποθετούν, και πολύ σωστά, την κενοδοξία πλάι στην υπερηφάνεια… Γιατί η κενοδοξία είναι η αρχή και η υπερηφάνεια η κατάληξη…
»… Ο κενόδοξος είναι ένας χριστιανός ειδωλολάτρης. Εξωτερικά δείχνει πως λατρεύει το Θεό, στην πραγματικότητα όμως επιδιώκει ν’ αρέσει στους ανθρώπους και όχι στο Θεό. Κενόδοξος είναι καθένας που θέλει να δείχνεται. Του κενόδοξου και η νηστεία και η προσευχή μένουν χωρίς μισθό. Γιατί και τα δυό τα κάνει για να κερδίσει τον έπαινο των ανθρώπων…
Πνευματικός αγώνας
του Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως
Σκοπὸς τῆς ζωῆς μας εἶναι νὰ γίνουμε τέλειοι καὶ ἅγιοι. Νὰ ἀναδειχθοῦμε παιδιὰ τοῦ Θεοῦ καὶ κληρονόμοι τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν. Ἂς προσέξουμε μήπως, γιὰ χάρη τῆς παρούσας ζωῆς, στερηθοῦμε τὴ μέλλουσα, μήπως, ἀπὸ τὶς βιοτικὲς φροντίδες καὶ μέριμνες, ἀμελήσουμε τὸ σκοπὸ τῆς ζωῆς μας.
Ἡ νηστεία, ἡ ἀγρυπνία καὶ ἡ προσευχὴ ἀπὸ μόνες τους δὲν φέρνουν τοὺς ἐπιθυμητοὺς καρπούς, γιατὶ αὐτὲς δὲν εἶναι ὁ σκοπὸς τῆς ζωῆς μας, ἀποτελοῦν τὰ μέσα γιὰ νὰ πετύχουμε τὸ σκοπό.
Στολίστε τὶς λαμπάδες σας μὲ ἀρετές. Ἀγωνιστεῖτε ν᾿ ἀποβάλετε τὰ πάθη τῆς ψυχῆς. Καθαρίστε τὴν καρδιά σας ἀπὸ κάθε ρύπο καὶ διατηρῆστε την ἁγνή, γιὰ νὰ ἔρθει καὶ νὰ κατοικήσει μέσα σας ὁ Κύριος, γιὰ νὰ σᾶς πλημμυρίσει τὸ Ἅγιο Πνεῦμα μὲ τὶς θεῖες δωρεές...
5 Φεβρουαρίου 2011
Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με
Λέγε με τα χείλη, με το νου και με την καρδιά σου, όπου και εάν ευρίσκεσαι, ότι και να κάνεις, συνεχώς: «ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ», και πολύ σύντομα θα αντιληφθείς και θα ομολογήσεις μία πολύ μεγάλη αλλαγή μέσα σου. Θα προσέξεις ότι η προσευχή αυτή σύντομα θα τσακίσει εκείνες τις τρικυμίες και ταραχές που σε συγκλονίζουν στην καρδιά, θα σβήσει την οργή, θα αφαιρέσει τη λύπη, θα εξαφανίσει την κατάθλιψη και θα προσέξεις ότι μια χαρά εκχέεται στην καρδιά σου και ποτέ πλέον δεν θα λέγεις ότι είσαι δυστυχής. Η προσευχή αυτή θα φωτίσει το νού σου, θα εκλεπτύνει τη σκέψη σου, οι δε κακοί και αισχροί λογισμοί θα λιγοστεύσουν και θα αποξηρανθούν, και ευρισκόμενος στην εσωτερική ειρήνη θα αισθάνεσαι και θα ομολογείς ότι είσαι ένας χαρούμενος και ευτυχισμένος άνθρωπος...
4 Φεβρουαρίου 2011
Οι νέοι στην ενορία
Μέσα στη Εκκλησία και στον ενοριακό χώρο ο νέος, έστω κι αν έχει απογοητευθεί από την κοινωνία και την οικογένειά του, έχει την δυνατότητα να βρεί την πραγματική εν Χριστώ κοινωνία, και το ενδιαφέρον του πραγματικού πατέρα. Μπορεί, βέβαια, και μέσα στην Εκκλησία να γίνονται σφάλματα, αλλά τελικά, εκείνο που έχει αξία είναι ότι η Εκκλησία δεν είναι οργάνωση, αλλά Θεανθρώπινος οργανισμός, είναι το Σώμα του Χριστού. Ξέρουμε πολύ καλά ότι και οι πληγές του Σταυρού επάνω στο αναστημένο Σώμα του Χριστού είναι σημεία δόξης. Ο Απόστολος Θωμάς από τις πληγές αυτές είδε την Θεότητα του Χριστού, όπως λέγει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς...
3 Φεβρουαρίου 2011
Η Αγάπη
Εγώ είμαι πατέρας σου (λέει ο Χριστός). Εγώ αδελφός σου. Εγώ νυμφίος σου. Εγώ σπίτι σου. Εγώ τροφέας σου. Εγώ ρούχο σου. Εγώ ρίζα σου. Εγώ θεμέλιό σου. Ότι αν θέλεις είμαι εγώ. Δεν θα χρειαστείς τίποτε. Εγώ θα δουλέψω για σένα, γιατί ήρθα για να υπηρετήσω και όχι να με υπηρετήσουν. Εγώ είμαι για σένα και φίλος και κεφαλή και αδελφός και αδελφή και μητέρα. Όλα είμαι για σένα εγώ. Μόνο να είσαι και συ οικείος μου. Εγώ πάμφτωχος για σένα, αλήτης για σένα, σταυρωμένος για σένα, στον τάφο για σένα, επάνω παρακαλώ τον Πατέρα μου για σένα, κάτω είμαι πρεσβευτής σου στον Πατέρα μου. Όλα μου είσαι συ, και αδελφός και κληρονόμος και φίλος και μέλος. Τι περισσότερο θέλεις;
Ω Χριστέ μου!
Η βλασφημία
«Φοβηθείτε, αδελφοί, την κόλαση και τιμωρία που περιμένει τους βλάσφημους μετά θάνατον και σταματήστε να βλασφημείτε. Φοβηθείτε τη μεγαλειότητα και βασιλεία του Παντοκράτορος και Παντοδύναμου Θεού και από δω και μπρος μην τολμάτε να ανοίγετε το στόμα και να βλασφημείτε το όνομά Του, που δοξολογείται απ’ όλους τους Αγγέλους και Αρχαγγέλους και ότι έχει σχέση μ’ Αυτόν...
Οι Επιστήμες είναι Ελληνικής προελεύσεως
Η καταγραφή των κυριώτερων κλάδων των επιστημών σε διάφορες γλώσσες, αποδεικνύει το εύρος της επίδρασης τους από τους Έλληνες:
Ιδού πως ονομάζονται: Aetiology, Anemology, Angiology, Anthropology, Astrology, Astronomy, Biology, Botany, Bryology, Cardiology, Carpology, Cetology, Chemistry, Chorology, Chronology, Cosmology, Craniology, Cryptology, Dactylology, Dendrology, Deontology, Dermatology, Ecology, Economics,...
1 Φεβρουαρίου 2011
Βρέφος Τεσσαρακονθήμερο
Δαμασκηνού Στουδίτου του Υποδιακόνου
«…Τούτο το μικρό Βρέφος στερέωσε τον Ουρανό και την γη. Τούτο το μικρό Βρέφος είναι ο Ποιητής του Κόσμου όλου. Βλέπετε το μικρό Βρέφος αυτό; Αυτό έκαμε τους Αγγέλους, αυτό έκαμε τον αέρα, για να αναπνέουμε, αυτό έκαμε τον αιθέρα, για να θερμαινόμαστε, αυτό προσέταξε και έγινε το ύδωρ, αυτό προσέταξε και έγιναν τα δένδρα, ξύλα καρποφόρα και άκαρπα. Ζώα, κήτη στην θάλασσα, τετράποδα και ερπετά στην γη, πετεινά στον αέρα και εν συντομία αυτό είναι ο Ποιητής του κόσμου όλου, αυτό έπλασε και τον πρώτο άνθρωπο, τον Αδάμ, αυτό το Βρέφος έδωσε σ’ αυτόν πνοή και ψυχή ζώσα…
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)