Για τα «αναθέματα» στο Συνοδικό της Ορθοδοξίας, λέγει ο Θεοφιλεστάτος Πέτρας κ. Δαβίδ: "Η Εκκλησία με παιδαγωγικό και φιλάνθρωπο χαρακτήρα απευθύνει τα αναθέματα και τους αφορισμούς, έτσι ώστε να προστατεύσει τα υγιή μέλη της από τη λύμη της αιρέσεως και της πλάνης... και επιζητεί να ταρακουνήσει τους πλανηθέντας, αυτούς που υπόκεινται στο ανάθεμα, με σκοπό την μετάνοια και την επιστροφή".
Στο oodegr διαβάζουμει ότι το ανάθεμα αναφέρεται σε όσους είναι ήδη Χριστιανοί και νοθεύουν την πίστη τους με δοξασίες ξένες προς την πίστη τους όπως ειδωλολατρικές ή αιρετικές. ΤΑ ΑΝΑΘΕΜΑΤΑ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ... Δεν έχει νόημα να αναθεματιστεί κάποιος Μουσουλμάνος, Εβραίος ή Δωδεκαθεϊστής αφού δεν είναι μέλη της Εκκλησίας, από τι θα αποκοπούνε; από κάτι από το οποίο δεν ήταν ποτέ συνδεδεμένοι; Κάποιοι, παραπονούνται ότι δήθεν το Συνοδικό της Ορθοδοξίας αναθεματίζει το Ελληνικό έθνος! Φυσικά αποκρύπτουν ότι τον καιρό που γράφτηκε το Συνοδικό της Ορθοδοξίας, όχι μόνο δεν είχαν ακόμα υπάρξει οι Έλληνες ως έθνος, αλλά ότι και η ίδια η λέξη: "Έλληνας", είχε την έννοια "Ειδωλολάτρης". Και τέλος, αποκρύπτουν ότι το Συνοδικό της Ορθοδοξίας απευθύνεται σε (πλανεμένους) Χριστιανούς, ανεξαρτήτως έθνους!....
Η Εκκλησία με τα κείμενα
αυτά δεν επιτίθεται εναντίον κανενός αλλά απλά οριοθετεί την πίστη της...
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΕΔΩ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΛΛΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΜΕΡΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΑ
ΜΕΛΗ ΤΗΣ τα οποία έχουν παρεξηγήσει και παραποιήσει την διδασκαλία της...
Η Εκκλησία δεν αντιτίθεται
στην μελέτη των αρχαίων σοφών, αλλά στο να πιστεύουμε ότι όλα όσα είπαν είναι
αληθή και αλάνθαστα...
Δεν κατηγορεί τον Πλάτωνα
ούτε το σύνολο του έργου του αλλά διευκρινίζει ότι διαφωνεί με κάποιες από τις
ιδέες του που είναι εσφαλμένες, όπως π.χ. «το αυθυπόστατό της ύλης».
Η Εκκλησία λέει ότι η Ελληνική διδασκαλία περί προΰπαρξης των
ψυχών είναι εσφαλμένη... καθώς και οι "θεωρίες" περί μετεμψύχωσης και
όσων αρνούνται την ανάσταση.
Η Εκκλησία με την Άγια αντίληψη που έχει
για τον Θεό δεν μπορεί να συμβιβαστεί με χαμηλές περί θείου δοξασίες με τις
οποίες είναι γεμάτες οι πολυθεϊστικές μυθολογίες μεταξύ των οποίων και η
Ελληνική. Το ενδιαφέρον είναι ότι δεν είναι η Εκκλησία η πρώτη που εκφράζει
τέτοιες θέσεις. Πολύ πριν απ’ την ίδρυσή της ο ΠΛΑΤΩΝ έλεγξε κάθε πάτρια ιδέα
περί θεού και έδειξε το άτοπο αυτής. Μάλιστα φυγάδευσε κυριολεκτικά τον Όμηρο
από την «Πολιτεία» του, διότι θεώρησε ότι οι ανήθικοι μύθοι για τους θεούς
αποτελούν επιζήμια πρότυπα για τους νέους. Τόνισε εμφατικά ότι ο Όμηρος και ο
Ησίοδος έπλασαν ψευδείς και ανάξιους μύθους για τους θεούς (Πολιτ. 368Α-383C).
Αρνήθηκε ουσιαστικά την πατρώα ειδωλολατρική θρησκεία και προσηλώθηκε στην δική
του ιδεατή θεότητα, το «Όντως Όν».
Ο Πλάτωνας όμως δεν ήταν ο μόνος. Ο ΞΕΝΟΦΑΝΗΣ Ο
ΚΟΛΟΦΩΝΙΟΣ κ.α. πολλοί τόλμησαν να αρνηθούν την κρατούσα ειδωλολατρική θρησκεία
της εποχής...
Η Εκκλησία λέγει ο Θεολόγος Λάμπρος Σκόντζος ότι
απορρίπτει: "δόγματα,
δοξασίες και θεσμούς των αρχαίων προγόνων μας απόλυτα απαράδεκτες, όπως λ.χ. ο
θεσμός της δουλείας, η θέση της γυναίκας στην κοινωνία, η κοινοκτημοσύνη των
γυναικών (Πλάτων), η «ιερή πορνεία», οι φρικτές ανθρωποθυσίες καθ’ όλη τη
διάρκεια της αρχαιότητας και ως τον 4ο μ. Χ. αιώνα, κ.α. τα οποία κρινόμενα με
το πνεύμα του Χριστιανισμού και με τη σημερινή πραγματικότητα, είναι σαφώς
αποβλητέα... Υπήρχε περίπτωση να υιοθετήσει κάτι τέτοια η Εκκλησία, για να μη
θεωρηθεί «υβρίστρια» των Ελλήνων;... Αλλά αν θέλουν να αποκαλέσουν κάποιους
υβριστές των Ελλήνων, ας αρχίσουν από τους αρχαίους Έλληνες σοφούς, οι οποίοι στην
πλειοψηφία τους είχαν απορρίψει ό, τι θεωρούν οι σύγχρονοι «αρχαιολάτρες» ως
«ελληνικό".
Η Εκκλησία αντιτίθεται στην περί
θεού αντίληψη των αρχαίων η οποία ήταν όντως πλανεμένη. Δεν αντιτίθεται
στους Έλληνες φιλοσόφους και στην αρχαιοελληνική παιδεία. Αν δεν υπήρχαν οι Χριστιανοί
Βυζαντινοί αντιγραφείς, σήμερα το όνομα των Πλάτωνα, Σωκράτη, Περικλή και
Θουκυδίδη, αν δεν είχαν εξαφανιστεί θα σωζόντουσαν μέσα σε μυθολογική ομίχλη.
Ο Άγιος
Θεοφάνης ό Έγκλειστος λέγει: «εάν κάποιος φοβάται την ενέργεια του αναθέματος,
δεν έχει παρά να αποφύγει τις διδασκαλίες και αντιλήψεις που είναι η αιτία
αυτός να το υποστεί. Πολλοί έχουν διαφθαρεί εις τον νούν, αποκλειστικώς και
μόνον λόγω αγνοίας και μιά δημόσια καταδίκη των καταστροφικών διδασκαλιών, θα
τους έσωζε από την απώλεια.
Εάν κάποιος φοβάται τα αναθέματα για άλλους ας φροντίσει να τους
αποκαταστήσει στην υγιή διδασκαλία.
Γιατί σε νοιάζουν τα
αναθέματα της Εκκλησίας, όταν δεν σε ενδιαφέρουν όλα τα άλλα που ζητάει και
λέει η Εκκλησία;
Πώς ζητάς και θέλεις να έχεις
λόγο σε ένα χώρο από τον οποίον στην ουσία έχεις αποστασιοποιηθεί; Πως
αδιαφορείς για όλα τα άλλα και στέκεσαι αποκλειστικά στα αναθέματα;
Ας μην ξεχνάμε ότι κατά την
βάπτισή μας, "αποτασσόμεθα τω Σατανά" και "συντασσόμεθα τω
Χριστώ"....
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Στρατής Ανδριώτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου