Η Ελλάδα είναι μεταξύ 7ης και 10ης ακριβότερης χώρας στον κόσμο με μέση τιμή αμόλυβδης στα πρατήρια στο 1,71 ευρώ/λίτρο, παρότι όλες οι χώρες αγοράζουν στις ίδιες τιμές. Σήμερα, η μέση τιμή της αμόλυβδης στον πλανήτη, είναι μόλις 1,03 ευρώ/λίτρο.
Η Αιθιοπία πουλά την αμόλυβδη με τιμή 0,40 ευρώ/λίτρο. Η Κίνα μόλις 1,01, η Βουλγαρία 1,15 και η Ελλάδα 1,71. Η χώρα με το μεγαλύτερο κατά κεφαλήν εισόδημα, το Λουξεμβούργο, πουλά 1,39 ευρώ. Τα Σκόπια που προμηθεύονται καύσιμα αποκλειστικά σχεδόν από την Ελλάδα, πουλούν την αμόλυβδη μόλις 1,19 ευρώ/λίτρο. Με ποια λογική το βυτιοφόρο που ξεκινά από τα Σκόπια για Θεσσαλονίκη και επιστρέφει να παραδώσει καύσιμα που αγοράζει από εμάς, πουλά το λίτρο μισό ευρώ φθηνότερα από ό,τι πωλείται στα ελληνικά πρατήρια που βρίσκονται δίπλα στα ελληνικά διυλιστήρια;
Οι ΗΠΑ, η πλουσιότερη χώρα και ταυτόχρονα η μεγαλύτερη πετρελαιοπαραγωγός χώρα, πουλά την αμόλυβδη μόλις 0,80 ευρώ/λίτρο, σχεδόν ένα ολόκληρο ευρώ φθηνότερα από την Ελλάδα. Η Τουρκία είναι φθηνότερη κι από τις ΗΠΑ, με τιμές που φτάνουν στα 0,76 ευρώ/λίτρο.
Κι αυτά, όταν η Ελλάδα έχει από τους χαμηλότερους κατώτατους μισθούς και το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας, που καθιστούν αβάσταχτες τέτοιες ληστρικές τιμές. Ο κατώτατος μισθός π.χ. στην Ολλανδία είναι 1.604 ευρώ. Στα ίδια επίπεδα κυμαίνεται και η Δανία. Στο δε Λουξεμβούργο είναι 2.142 ευρώ.
Στην Ελλάδα, τα ποσοστά κέρδους και των τριών κλάδων της αγοράς καυσίμων (διύλιση, χονδρική, λιανική), είναι μόλις το 37% της τελικής αξίας του καυσίμου. Το υπόλοιπο 63% είναι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) και ΦΠΑ 24%. Με αποτέλεσμα, για κάθε 100 ευρώ βενζίνης που βάζουμε, τα 37 να είναι η καθαρή αξία του καυσίμου και τα 63 να είναι φόροι! Κάθε χρόνο ο Έλληνας πληρώνει τρεις φορές πάνω την πραγματική αξία των χιλιομέτρων που διανύει.
Το κράτος πρέπει άμεσα να μειώσει στο μισό τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και ο ΦΠΑ των καυσίμων, από 24% να εκπέσει στο ίδιο ποσοστό με αυτό του ηλεκτρικού ρεύματος, δηλαδή στο 6%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου