Δυστυχώς πολλές δημόσιες υπηρεσίες είναι πραγματική γάγγραινα για την ελληνική πολιτεία. Καταντά εξωφρενικό ότι για να εξυπηρετηθεί ο Έλληνας πολίτης (αν εξυπηρετηθεί), πρέπει να υφίσταται απίστευτη ταλαιπωρία με την γραφειοκρατία, την κωλυσιεργία, την ανευθυνότητα, την ανύπαρκτη επαγγελματική ευσυνειδησία, καθώς και την έλλειψη του απαιτούμενου σεβασμού.
Είναι πάγιο φαινόμενο, οι πολίτες που για να εξυπηρετηθούν (αν δεν έχουν μέσον) πρέπει να περιφέρονται από γραφείο σε γραφείο, από όροφο σε όροφο, από υπηρεσία σε υπηρεσία, από τον Άννα στον Καϊάφα. Να πρέπει να ανέβουν έναν Γολγοθά, να υπόκεινται ανείπωτη ταλαιπωρία ακόμα και για ασήμαντες λεπτομέρειες. Για ένα χαρτί, για μια υπογραφή, όταν πρέπει να απευθύνονται στον αρμόδιο που πάντα λείπει, πάντα έχει άδεια, πάντα δεν ξέρει, βιώνοντας το "έλα αύριο, έλα την άλλη εβδομάδα, έλα τον άλλο μήνα". Ατόμων επαναπαυμένων στο δημοσιοϋπαλληλίκι, με την ξεγνοιασιά του σίγουρου μισθού, της μόνης έγνοιας το πώς δεν θα κάνουμε τίποτα, με τηλέφωνα κατεβασμένα που λες και είναι μόνο για παραγγελίες καφέδων!
Δυστυχώς υπάρχει μια ανεύθυνη, απρόθυμη, αφιλότιμη στάση πολλών δημοσίων υπαλλήλων, κυρίως δε των ανωτέρων τους (από εκεί βρωμάει το ψάρι) οι οποίοι έχουν την κύρια ευθύνη για την διεκπεραίωση των εργασιών, κολλώντας σε χρονίζουσες, ανεκπεραίωτες υποθέσεις, μπερδεμένων νόμων – εγκυκλίων και προσώπων που συνεχώς αλλάζουν. Όλο αυτό, σε συνέχεια «καλών» παλαιών εποχών που κουνώντας προεκλογικά μια κομματική σημαιούλα, έμπαιναν διάφοροι στο δημόσιο, αναρριχόντουσαν σε θέσεις κλειδιά, μη γνωρίζοντας τίποτα. Χωρίς καμία απολύτως εξειδίκευση, ή γνώση του αντικειμένου εργασίας.
Αποτέλεσμα, αυτή η νοοτροπία να έχει επιφέρει την οπισθοδρόμηση στο χώρο του ελληνικού Δημοσίου, που αποτελεί ζημία για όλη την πολιτεία.
Όαση σε όλη αυτή την κατάσταση, είναι οι φιλότιμες προσπάθειες κάποιων λιγοστών υπηρεσιών και ελαχίστων φιλότιμων υπαλλήλων που επιφορτώνονται όλη τη λειτουργία και χάριν αυτών υπάρχει η κατά δύναμιν εξυπηρέτηση των πολιτών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου