του Γέροντος Παϊσίου
Ο π. Παΐσιος συμμεριζόταν τις αγωνίες των ανθρώπων καί απαντούσε στον προβληματισμό τους. Ένα θέμα, πού προβλημάτισε ιδιαίτερα εκείνη την περίοδο τους πιστούς, ήταν καί το θέμα των ταυτοτήτων. Ο Γέροντας καί πρίν από την εμφάνιση του προβλήματος μιλούσε για τα σημεία των καιρών καί τον Αντίχριστο, όπου αυτός έκρινε. Στην συνέχεια με αφορμή την εξάπλωση του γραμμωτού κώδικος με τον αριθμό 666 στα προϊόντα, καί την προσπάθεια της Πολιτείας να εκδώσει νέα δελτία ταυτοτήτων πού θα περιείχαν -όπως αποκαλύφθηκε εκ των υστέρων- μαύρη ταινία, το 666 καί την μορφή του διαβόλου, εκφράσθηκε περισσότερο...
Τότε ήταν επικίνδυνο να μιλά κανείς γι' αυτά τα θέματα, καί για τον φόβο της πλάνης αλλά καί για την αντίδραση. Πνευματικοί πατέρες με αρίστη θεολογική κατάρτιση απέφευγαν να απαντούν στα σχετικά ερωτήματα των πιστών καί έστελναν ανθρώπους να πληροφορηθούν τις απόψεις του Γέροντα. Στην αρχή είχε δημιουργηθεί σύγχυση καί μέσα στον χώρο της Εκκλησίας, διότι, αν εξαιρεθούν κάποια φωτεινά παραδείγματα, μερικοί -ελάχιστοι ευτυχώς- εξέφραζαν πλανεμένες απόψεις καί άλλοι αδιαφορούσαν.
Ο Γέροντας έλαβε θέση καί μίλησε ξεκάθαρα, Δεν αρκέσθηκε μόνο να απαντά στα πολλά ερωτήματα των πιστών, άλλα το έτος 1987 έγραψε την γνωστή του επιστολή: «Σημεία των καιρών-666». Έγινε με ανακούφιση δεκτή καί μέχρι σήμερα καθοδηγεί. Πολλοί αναθεώρησαν τις απόψεις τους, καί συντάχθηκαν με τις απόψεις του Γέροντα. Επειδή προείδε ότι καί στο μέλλον θα χρειασθεί, την έγραψε ιδιοχείρως καί την υπέγραψε, για να μην αλλοιωθούν οι απόψεις του πού τις κράτησε ως την κοίμησή του.
Ό,τι είπε καί έγραψε είναι καρπός προσευχής, πνευματικής ευαισθησίας καί εσωτερικής πληροφορίας. Ήθελε να ζούμε πνευματική ζωή, να είμαστε καλά ενημερωμένοι καί έτοιμοι για θυσίες. Ούτε να αδιαφορούμε ούτε να μας διακατέχει πανικός καί αγωνία. Να μας χαρακτηρίζει πνεύμα ομολογίας, όπου χρειασθεί καί ανάλογα με την θέση πού κατέχει ο καθένας.
Σέ νέους πού τον ρωτούσαν αν πρέπει να νυμφευθούν, γιατί μπορεί να συμβούν όλα αυτά τα αποκαλυπτικά, τους προέτρεπε να κάνουν οικογένεια καί να εργάζονται, γιατί καί στα χρόνια των διωγμών οι Χριστιανοί το ίδιο έκαναν.
«Τα χρόνια μας», έλεγε, «είναι δύσκολα καί θα χρειασθεί να ταλαιπωρηθούμε, Ίσως καί να μαρτυρήσουμε στην διάρκεια της μπόρας πού θα ξεσπάσει. Μόνο με πνευματική ζωή θα τα βγάλει κανείς πέρα. Να μην απογοητευόμαστε. Αυτά τα δύσκολα χρόνια είναι μια ευλογία, γιατί μας αναγκάζουν να ζήσουμε πιο κοντά στον Χριστό. Είναι μια ευκαιρία για πιο πολύ αγώνα. Ο πόλεμος τώρα δεν θα είναι με όπλα, αλλά πνευματικός, με τον Αντίχριστο, θα προσπαθήσει να πλανήσει, "ει δυνατόν καί τους εκλεκτούς" (Ματθ. κδ΄ 24). Τα πάντα θα ελέγχονται από το θηρίο, από τις Βρυξέλλες. Μετά από τις κάρτες καί την ταυτότητα, θα προχωρήσουν πονηρά στο σφράγισμα• θα εκβιάζουν τους ανθρώπους να σφραγισθούν στο χέρι ή στο μέτωπο. Μόνο όσοι έχουν το σφράγισμα θα μπορούν να αγοράζουν, να πωλούν καί να εξυπηρετούνται. Οι πιστοί πού θα αρνηθούν, θα ταλαιπωρηθούν. Γι' αυτό από τώρα να συνηθίσουν να ζουν απλά καί αν μπορούν να έχουν κανένα χωράφι, λίγα ελαιόδενδρα ή κανένα ζώο για τις ανάγκες της οικογένειάς τους. Το στρίμωγμα θα διαρκέσει τρία-τριάμισι χρόνια. Δεν θ' αφήσει ο Θεός αβοήθητους τους ανθρώπους».
Απέρριπτε την λογική καί την τακτική μερικών πού έλεγαν: «Τί καί αν σφραγισθώ; θα κάνω καί το σημείο του Σταυρού στο κεφάλι μου» ή «θα πάρω ταυτότητα καί θα χαράξω καί τον Σταυρό επάνω» ή «Από μέσα δεν θ' αρνηθώ».
Έλεγε σχετικά: «Αν οι σημερινοί Χριστιανοί με την λογική τους ζούσαν στον καιρό των διωγμών, δεν θάχαμε κανένα μάρτυρα. Οι πρώτοι Χριστιανοί δεν έβαζαν καθόλου την λογική, αλλά ακράδαντα ομολογούσαν τον Χριστό καί φλέγονταν για το μαρτύριο. Τους έδιναν αξιώματα, τους έλεγαν: "Πες μόνο ότι δεν είσαι Χριστιανός καί μέσα σου πίστευε στον Θεό σου, βάλε λίγο λιβάνι, κάνε ότι θυσιάζεις καί ύστερα μη θυσιάζεις, κάνε ότι τρως ειδωλόθυτα καί συ φάε καθαρό κρέας, μην κηρύττεις σ’ αυτόν τον τόπο, πήγαινε αλλού"• καί όμως με τίποτε δεν αρνούνταν τον Χριστό. Με χαρά έτρεχαν να μαρτυρήσουν για τον Χριστό. Φλέγονταν από θείο έρωτα.
»Η Εκκλησία να πάρει μια σωστή θέση. Να διαμαρτυρηθεί καί να ζητήσει από το κράτος τουλάχιστον να μην είναι υποχρεωτική η νέα ταυτότητα. Να εξηγήσει καί στους πιστούς να καταλάβουν ότι, αν πάρουν ταυτότητα, αυτό θα είναι πτώση».
Συμπερασματικά ο Γέροντας πίστευε ότι: «Πίσω από την Ε.Ο.Κ. (Ε.Ε.) κρύβεται η δικτατορία των Σιωνιστών. Τέτοια στυγνή δικτατορία μόνο ο διάβολος μπορούσε να σκεφθεί. Το σφράγισμα είναι άρνηση. Ακόμη καί η ταυτότητα είναι άρνηση. Όταν έχουν πάνω στην ταυτότητα το σύμβολο του διαβόλου 666 (Αποκ. γ΄ 17) καί υπογράφω, άρα το αποδέχομαι αυτό το πράγμα. Είναι άρνηση, ξεκάθαρα πράγματα. Αρνείσαι το Άγιο Βάπτισμα, βάζεις άλλη σφραγίδα, αρνείσαι την σφραγίδα του Χριστού καί παίρνεις του διαβόλου. Άλλο είναι πού στα νομίσματα έχουν το 666 -απόδοτε τα Καίσαρος Καίσαρι...- καί άλλο η ταυτότητα που είναι κάτι το προσωπικό.
»Ακόμη καί αν δεχθεί να σφραγιστεί κανείς από αδικαιολόγητη άγνοια ή αδιαφορία, πάλι χάνει την θεία χάρι καί δέχεται δαιμονική ενέργεια».
Αυτή εν ολίγοις ήταν η θέση του Γέροντα. Μιλούσε με σαφήνεια καί σταθερότητα ως την κοίμησή του. Τώρα καθοδηγεί καί διδάσκει με τα γραπτά του.
Πηγή: «Βίος Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου» του Ιερομονάχου Ισαάκ – ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου