20 Σεπτεμβρίου 2010

Η αίρεση είναι χωρισμός από τον Θεό

Επισκέφθηκαν κάποτε μερικοί αδελφοί τον Αββά Αγάθωνα, διότι πληροφορήθηκαν ότι έχει μεγάλη διάκριση. Και θέλοντας να τον δοκιμάσουν αν οργίζεται, του λέγουν: «συ είσαι ο Αγάθων; ακούμε ότι είσαι πόρνος και υπερήφανος».
Εκείνος απήντησε: «ναι έτσι είναι».
Του λέγουν πάλι: «συ είσαι ο Αγάθων, ο φλύαρος και φιλοκατήγορες;»
«Εγώ είμαι» επανέλαβε εκείνος.
Οι επισκέπτες εκ τρίτου του λέγουν: «συ είσαι ο Αγάθων, ο αιρετικός;»
Σ’ αυτό εκείνος απήντησε: «δεν είμαι αιρετικός».
Μετά από αυτή την απάντηση, τον παρεκάλεσαν να τους εξηγήσει, «γιατί όταν σου είπαμε τόσα πράγματα, τα παρεδέχθης, ενώ την κατηγορία ότι σου είπαμε ότι είσαι αιρετικός δεν την άντεξες;»
Και ο Αββάς τους είπε: «τα πρώτα τα παραδέχομαι, διότι είναι όφελος για την ψυχή μου. Την κατηγορία όμως ότι είμαι αιρετικός όχι, διότι η αίρεση είναι χωρισμός από τον Θεό».
Οι επισκέπτες μόλις άκουσαν την απάντηση αυτή θαύμασαν για την διάκριση του Αββά και αναχώρησαν ωφεληθέντες ψυχικώς.
(Ευεργετινός)

Δεν υπάρχουν σχόλια: