Ο αγιασμός του ανθρώπου, η σωτηρία του, πραγματοποιείται μόνο μέσα στην Εκκλησία που είναι σώμα Χριστού. Από τη γέννηση μέχρι το θάνατο, η φιλόστοργη Μάννα Εκκλησία ποτέ δεν εγκαταλείπει τα παιδιά της, «εκχέει» την ευλογία του Θεού στο σύνολο της ιδιωτικής, οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής του πιστού...
Η Εκκλησία είναι το κέντρο και το όργανο συνέχισης του απολυτρωτικού έργου του Χριστού. Εφοδιάσθηκε από τον Χριστό με όλα τα μέσα και τις πνευματικές εξουσίες, για να ενσωματώνει του πιστούς στη Βασιλεία του Θεού.
Η ενσωμάτωση, η ένταξη στην Εκκλησία, γίνεται με τα Μυστήρια. Με το Βάπτισμα, τη Θεία Κοινωνία, τη μετάληψη του Σώματος και του Αίματος του Χριστού. Με τη Μετάνοια και την Εξομολόγηση όσοι έχουν απομακρυνθεί καί επιστέφουν σ’ αυτή. Με το Γάμο οργανώθηκε το οικογενειακό κύτταρο, η μικρή Εκκλησία. Με την Ιερωσύνη μεταδίδεται στους πιστούς, για τη σωτηρία τους, η χάρη του Αγίου Πνεύματος που δικαιώνει και αγιάζει. Διά της Ιερωσύνης ο Χριστός συγκρότησε, όρισε την Κυβέρνηση της Εκκλησίας.
Την Εκκλησιαστική Κυβέρνηση – Ιεραρχία που την αποτελούν οι Επίσκοποι, οι Ιερείς και οι Διάκονοι. Δεν έχουμε εδώ διάσπαση των μελών της Εκκλησίας, κληρικών και λαϊκών, αλλά διάκριση από την ειδική μυστηριακή Ιερωσύνη που έχουν μόνο οι κληρικοί από την Χειροτονία.
Α΄ Κορ. δ΄1: Οι Ιερείς θα μας πεί ο Απόστολος Παύλος είναι «διαχερισταί των ουρανίων και αγνώστων αληθειών, που μας απεκάλυψε ο Θεός. Οικονόμοι των μυστηρίων του Θεού».
Τέλος με το Ευχέλαιο η Εκκλησία βρίσκεται κοντά στον άνθρωπο που πονά και υποφέρει.
Ιακ. ε΄ 14-15: «Ασθενεί κανείς από εσάς ας προσκαλέσει του ιερείς της Εκκλησίας και ας προσευχηθούν επάνω του, αφού στο όνομα του Ιησού Χριστού τον αλείψουν με λάδι, και η προσευχή που έγινε με πίστη θα θεραπεύσει τον άρρωστο, ο Κύριος θα τον σηκώσει και, αν έχει κάμει αμαρτίες θα του συγχωρηθούν».
Επομένως, έχουμε με την ευχή της Εκκλησίας μας, την συγχώρηση των αμαρτιών μας, και όσες φορές ο Θεός κρίνει συμφέρον ως Πάνσοφος και Παντεπόπτης, με την χρήση του αγίου ελαίου έχουμε και την ίαση των σωματικών ασθενειών.
Η Μάννα Εκκλησία είναι Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική. Έχει μία κεφαλή τον Χριστό, ένα Άγιο Πνεύμα, ένα Σώμα, μία Πίστη, ένα Βάπτισμα, μία Αρχή, ένα σκοπό, χωρίς τοπικούς και χρονικούς περιορισμούς, να περιλάβει στους κόλπους της όλους, χωρίς εξαίρεση, τους ανθρώπους σε όλη την υφήλιο, σε όλα τα πέρατα της Οικουμένης για να γίνει: «Μία Ποίμνη, Ένας Ποιμένας».
Κορυφαία στιγμή αυτής της Παγκόσμιας Αγιάσεως, αποτελεί η Θεία Λειτουργία – Θεία Ευχαριστία. Τα πάντα συγκλίνουν και συγκεντρώνονται στη μεγάλη αυτή Προσευχή –Μυστήριο που γίνεται για όλους και όλα.
Πηγή: «Αγιασμός» - Πρωτοπρεσβύτερος π. Ιωάννης Δ. Βερνέζος, ι. προϊστάμενος Ιερού προσκυνήματος Οσίου Ιωάννου του Ρώσσου – Προκόπιο Ευβοίας
Η Εκκλησία είναι το κέντρο και το όργανο συνέχισης του απολυτρωτικού έργου του Χριστού. Εφοδιάσθηκε από τον Χριστό με όλα τα μέσα και τις πνευματικές εξουσίες, για να ενσωματώνει του πιστούς στη Βασιλεία του Θεού.
Η ενσωμάτωση, η ένταξη στην Εκκλησία, γίνεται με τα Μυστήρια. Με το Βάπτισμα, τη Θεία Κοινωνία, τη μετάληψη του Σώματος και του Αίματος του Χριστού. Με τη Μετάνοια και την Εξομολόγηση όσοι έχουν απομακρυνθεί καί επιστέφουν σ’ αυτή. Με το Γάμο οργανώθηκε το οικογενειακό κύτταρο, η μικρή Εκκλησία. Με την Ιερωσύνη μεταδίδεται στους πιστούς, για τη σωτηρία τους, η χάρη του Αγίου Πνεύματος που δικαιώνει και αγιάζει. Διά της Ιερωσύνης ο Χριστός συγκρότησε, όρισε την Κυβέρνηση της Εκκλησίας.
Την Εκκλησιαστική Κυβέρνηση – Ιεραρχία που την αποτελούν οι Επίσκοποι, οι Ιερείς και οι Διάκονοι. Δεν έχουμε εδώ διάσπαση των μελών της Εκκλησίας, κληρικών και λαϊκών, αλλά διάκριση από την ειδική μυστηριακή Ιερωσύνη που έχουν μόνο οι κληρικοί από την Χειροτονία.
Α΄ Κορ. δ΄1: Οι Ιερείς θα μας πεί ο Απόστολος Παύλος είναι «διαχερισταί των ουρανίων και αγνώστων αληθειών, που μας απεκάλυψε ο Θεός. Οικονόμοι των μυστηρίων του Θεού».
Τέλος με το Ευχέλαιο η Εκκλησία βρίσκεται κοντά στον άνθρωπο που πονά και υποφέρει.
Ιακ. ε΄ 14-15: «Ασθενεί κανείς από εσάς ας προσκαλέσει του ιερείς της Εκκλησίας και ας προσευχηθούν επάνω του, αφού στο όνομα του Ιησού Χριστού τον αλείψουν με λάδι, και η προσευχή που έγινε με πίστη θα θεραπεύσει τον άρρωστο, ο Κύριος θα τον σηκώσει και, αν έχει κάμει αμαρτίες θα του συγχωρηθούν».
Επομένως, έχουμε με την ευχή της Εκκλησίας μας, την συγχώρηση των αμαρτιών μας, και όσες φορές ο Θεός κρίνει συμφέρον ως Πάνσοφος και Παντεπόπτης, με την χρήση του αγίου ελαίου έχουμε και την ίαση των σωματικών ασθενειών.
Η Μάννα Εκκλησία είναι Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική. Έχει μία κεφαλή τον Χριστό, ένα Άγιο Πνεύμα, ένα Σώμα, μία Πίστη, ένα Βάπτισμα, μία Αρχή, ένα σκοπό, χωρίς τοπικούς και χρονικούς περιορισμούς, να περιλάβει στους κόλπους της όλους, χωρίς εξαίρεση, τους ανθρώπους σε όλη την υφήλιο, σε όλα τα πέρατα της Οικουμένης για να γίνει: «Μία Ποίμνη, Ένας Ποιμένας».
Κορυφαία στιγμή αυτής της Παγκόσμιας Αγιάσεως, αποτελεί η Θεία Λειτουργία – Θεία Ευχαριστία. Τα πάντα συγκλίνουν και συγκεντρώνονται στη μεγάλη αυτή Προσευχή –Μυστήριο που γίνεται για όλους και όλα.
Πηγή: «Αγιασμός» - Πρωτοπρεσβύτερος π. Ιωάννης Δ. Βερνέζος, ι. προϊστάμενος Ιερού προσκυνήματος Οσίου Ιωάννου του Ρώσσου – Προκόπιο Ευβοίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου