27 Αυγούστου 2020

Η δουλειά των δαιμόνων.

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και άτομα που κάθονται

 Διηγείται κάποιος Γέροντας:

''Εγώ ήμουν παιδί ενός ιερέα των ειδωλολατρών. Όταν ήμουν μικρός, καθόμουν πολλές φορές μέσα στο ναό και έβλεπα τον πατέρα μου που έμπαινε και έκανε θυσίες στο είδωλο.
Μια φορά λοιπόν, μπήκα κρυφά από πίσω του και είδα τον Σατανά να κάθεται και γύρω του έστεκε το στράτευμά του. Και να ήρθε ένας από τους βαθμοφόρους του και τον προσκύνησε. Απευθύνθηκε ο διάβολος σ' αυτόν και του είπε:
- Από πού έρχεσαι;
Και εκείνος απάντησε:
- Στην τάδε χώρα ήμουν και ξεσήκωσα πόλεμο και μεγάλη ταραχή και έκανα να χυθεί πολύ αίμα και ήρθα να σου το αναγγείλω.
- Και σε πόσο χρόνο το έκανες αυτό; τον ρώτησε ο διάβολος.
- Σε 30 μέρες.
- Σε τόσο χρόνο, μόνο αυτό έκανες;
Και διέταξε τότε ο διάβολος να τον μαστιγώσουν.
Σε μια στιγμή καταφθάνει ένα άλλο διαβολάκι και το ρωτάει ο διάβολος:
- Από πού έρχεσαι;
- Ήμουν στη θάλασσα και ξεσήκωσα ανέμους, βύθισα καράβια και πολλούς ανθρώπους θανάτωσα και ήρθα να σου το αναγγείλω.
- Και σε πόσο χρόνο το έκανες αυτό;
- Σε 20 μέρες, απαντάει το διαβολάκι.
- Γιατί σε τόσες μέρες, έκανες μόνο αυτό;
Και διέταξε ο διάβολος και αυτό να το μαστιγώσουν.
Σε λίγο καταφθάνει και ένα τρίτο διαβολάκι. Και το ρωτάει ο διάβολος:
- Από που έρχεσαι;
- Στην τάδε πόλη γινόταν γάμος και ξεσήκωσα τσακωμούς. Σκότωσα τον γαμπρό και τη νύφη και έκανα να χυθεί πολύ αίμα και ήρθα να σου το αναγγείλω.
- Σε πόσες μέρες το έκανες αυτό; τον ρώτησε ο διάβολος.
- Σε 10 μέρες, απαντάει το διαβολάκι.
Τότε ο διάβολος, διέταξε να μαστιγώσουν και αυτό το διαβολάκι, γιατί καθυστέρησε.
Ήρθε και ένα τέταρτο διαβολάκι, να προσκυνήσει τον διάβολο.
- Από πού έρχεσαι; τον ρωτάει ο διάβολος.
- Ήμουν στην έρημο και έκανα σαράντα χρόνια, πολεμώντας κάποιον μοναχό και απόψε τον έριξα στην πορνεία.
Ο Σατανάς μόλις το άκουσε αυτό, σηκώθηκε και το καταφίλησε, πήρε το στεφάνι που φορούσε και το έβαλε στο κεφάλι του. Και ύστερα τον κάθισε στον θρόνο του, λέγοντάς τον:
- Μεγάλο έργο έκανες!
Βλέποντας εγώ όλα αυτά, συνεχίζει την διήγησή του ο Γέροντας, είπα στον εαυτόν μου:
''Πράγματι σπουδαία είναι η τάξη των μοναχών!''.
Έτσι ο Θεός ευνόησε την σωτηρία μου και έφυγα από τον κόσμο και έγινα μοναχός...''
Λένε οι Πατέρες: Δύο είναι οι μεγαλύτερες νίκες του διαβόλου α) να χωρίσει ένα παντρεμένο ζευγάρι και
β) να πείσει κάποιον που φοράει ράσο να το πετάξει.
Γέροντας Εφραίμ της Σκήτης του Αγίου Ανδρέα

Δεν υπάρχουν σχόλια: