9 Απριλίου 2010

Επί τόν τύπον των ήλων

του π. Ιωάννη Κωστώφ

…Αθεμελίωτη είναι η θέση, ότι δηλαδή, ο Χριστός σταυρώθηκε, απέθανε, αλλά δεν ανέστη, διότι το μέγιστο τεκμήριο της Αναστάσεως είναι ο κενός Τάφος. Αν δεν ανέστη, τότε γιατί οι εχθροί Του δεν παρουσίασαν το Σώμα Του; Ο Τάφος είναι δίπλα στην περιοχή της σταυρώσεως καί εφρουρείτο από τους εχθρούς Του, Ιουδαίους καί Ρωμαίους. Κανείς δεν μπορούσε να προσεγγίσει καί πολύ περισσότερο να κλέψει το Σώμα του Χριστού. Πώς, λοιπόν, οι Μαθητές θα έκλεβαν το Σώμα Του; Με βία ή με δωροδοκία; Αλλά δεν είχαν δυνατότητα γι' αυτά, πτωχοί καί αδύνατοι ήσαν. Εξάλλου, σε μια τέτοια περίπτωση, πώς θα ερμηνευθεί η ολοκληρωτική μεταβολή της δειλίας τους σε ανδρεία μέχρις αυτοθυσίας; Τέλος, αν πίστευαν ότι θ' αναστηθεί, δεν χρειαζόταν να κλέψουν το Σώμα Του. Αν, πάλι, δεν πίστευαν, τότε γιατί να Το κλέψουν; Για να πουν ότι ανέστη; Μα η απογοήτευση από τη διάψευση των ελπίδων τους, κάθε άλλο παρά θριαμβολογίες θα προκαλούσε. Κι εξάλλου τί θα κέρδιζαν από το κήρυγμα της Αναστάσεως; Μόνο ταλαιπωρίες, διωγμούς καί θάνατο. Μ' άλλα λόγια «έπαιζαν κορώνα-γράμματα» το κεφάλι τους... Αν, λοιπόν, οι Μαθητές δεν πίστευαν στην Ανάσταση του Χριστού, δεν θα είχαν λόγο να κλέψουν το νεκρό Σώμα Του, μια καί αυτό μόνο μπελάδες θα τους προκαλούσε. Για να θελήσουν να μπουν στους μπελάδες αυτούς, όντας φυσιολογικοί άνθρωποι καθώς δείχνει η μετέπειτα ζωή τους, αυτό αποδεικνύει ότι Τον είχαν δει πράγματι Αναστημένο, θα πρέπει, τέλος, να σημειώσουμε ότι ήταν εντελώς άσκοπο να κλέψουν το Σώμα του Χριστού οι εχθροί Του, γιατί εξάλλου, έβαλαν φρουρούς καί δεν Το έπαιρναν αμέσως; Καί δεν θα Το παρουσίαζαν μόλις άρχιζε το περί Αναστάσεως κήρυγμα των Αποστόλων, ακριβώς για να καταστρέψουν την ιεραποστολή τους; Σ' όλη, λοιπόν, την επιχειρηματολογία περί κλοπής, η απάντηση είναι μία καί μόνη: ο κενός Τάφος στον οποίο τοποθετήθηκε το Σώμα του Κυρίου, σφραγίσθηκε, εφρουρεϊτο, καί μετά το σεισμό δεν βρέθηκε εκεί. Δεδομένης, συνεπώς, της ταφής, αποκλειόμενης της κλοπής καί διαπιστωθέντος του κενού του Τάφου, μόνο μία εξήγηση μένει: Αυτό το οποίο κήρυξαν καί επιβεβαίωσαν με τη ζωή τους οι Απόστολοι: Ότι ο Κύριος ανέστη. Καί μία τελευταία λεπτομέρεια: Στόν κενό Τάφο είχαν μείνει «τα οθόνια (:τα εντάφια σπάργανα) κείμενα μόνα» (Λουκ. κδ' 12), χωρίς να περιέχουν δηλ. το Σώμα του Κυρίου καί μάλιστα κανονικά τακτοποιημένα, ακριβώς όπως ήσαν όταν Το περιέκλειαν. Ποιος θα πήγαινε να κλέψει το Σώμα του Χριστού καί θα καθόταν εκείνη την ώρα να Το ξετυλίξει από τα σάβανα της εποχής εκείνης καί στη συνέχεια να τους ξαναδώσει το προηγούμενο σχήμα; Δεν θα Το έπαιρνε όπως - όπως, για να μην προλάβουν να τον συλλάβουν; Μετά απ’ όλα αυτά, το μόνο το οποίο μένει είναι να θυμηθούμε τον Ιερό Αυγουστίνο που λέει: «Άπιστοι, δεν είσαστε δύσπιστοι, είσαστε οι πλέον εύπιστοι. Διότι δέχεστε τα πλέον παράλογα καί ανόητα, για να μη δεχθείτε ένα, το θαύμα!».
Από το βιβλίο «Πίστη και λογική» του Μανώλη Μελινού

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου